Zmianie w organizacji towarzyszy prawie zawsze niepokój pracowników spowodowany często niewiedzą. Jeśli pragnimy uniknąć problemów wywoływanych przez wprowadzanie nowych rozwiązań należy oprócz niezbędnej wiedzy posiąść nowe umiejętności komunikacyjne. Szkolenie odpowiada na pytania : jak „oswoić” zmianę, wprowadzić nowe sposoby działania i radzić sobie z otoczeniem oraz dlaczego często negatywnie reagujemy na zmianę.
SKIEROWANE DO :
Wszystkich, którzy prowadzą projekt zmian oraz uczestniczą w procesie i chcą zrozumieć jego mechanizm.
CEL :
- określenie różnych typów zmiany
- określenie jak reaguję na zmianę i jak mam przystąpić do projektu
- stworzenie planu dynamiki działań
- przewidywanie, uprzedzanie i minimalizowanie wewnętrznych źródeł oporu pracowników
- rozwijanie zaangażowania osobistego w podjęte działania
- przyspieszenie i ułatwienie przyswojenia nowych narzędzi i metod
PROGRAM :
Zaakceptowanie dynamiki zmiany
- 3 fazy transformacji organizacji lub systemu
- źródło, natura oraz sposoby wyrażania zastrzeżeń pracowników wobec zmian
- warunki, jakie należy stworzyć, aby móc zapobiec, bądź zniwelować czynniki hamujące proces zmian
Zrozumienie projektu nowej organizacji
- zakres i cele projektu
- uwarunkowania zewnętrzne projektu
- umiejscowienie wewnętrzne: kartografia uczestników i określenie alternatyw
- moje miejsce w nowej strukturze
Komunikacja w kontekście zmiany
- różne kanały komunikacji
- potrzeby, jakie należy uwzględnić w procesie komunikacji
- pułapki, których należy unikać: słownictwo i postawy
Postawa do przyjęcia w okresie zmiany
- stworzenie modelu własnej komunikacji i zachowań w czasie przeprowadzania zmian
- zbiór narzędzi do zastosowania
- fundamentalne teorie, do których należy się odwoływać
Kto osiąga sukces w procesie zmian?
- określenie metod właściwego działania w nowym systemie organizacji
- zdefiniowanie i dostosowanie wskaźników przemian
- sformalizowanie i sposób przedstawienia planu wprowadzania zmian
JAK PRZEBIEGA SZKOLENIE :
- 2 dni w trakcie których uczestnicy mają możliwość zastosowania konkretnych narzędzi na rzeczywistych przykładach.
- 2 dni umożliwiające przyswojenie sobie całościowej wizji ludzkiego wymiaru procesu zmian w organizacji.
- Szkolenie, które stawia na wymianę doświadczeń między uczestnikami.