Rozwijanie potencjału zespołu
Manager wzmacnia zdolność każdego pracownika do dostosowywania się do nowych sytuacji, przyswajania wiedzy, znajdowania odpowiedzi na nowe potrzeby klientów.
Dzieje się tak poprzez dobrą znajomość możliwości i braków każdego z pracowników oraz poprzez zaangażowanie się w plan rozwoju osobistego każdego z nich. Ta metoda działania zaczerpnięta z przygotowań sportowców, ma na celu stymulowanie energii i możliwości pracownika oraz ułatwianie rozwoju indywidualnego w ramach doskonalenia zespołu.
SKIEROWANE DO:
Managerów, którzy angażują się w doskonalenie umiejętności pracowników oraz w rozwijanie kompetencji indywidualnych i grupowych.
CEL:
- określenie możliwości każdego pracownika
- zrozumienie czynników umożliwiających rozwój
- dostosowanie sposobu działania do postawionej diagnozy i aktualnych wymagań
- stworzenie ścieżek rozwoju kompetencji dla całego zespołu
PROGRAM:
Ewolucja roli managera: od szefa zachowującego hierarchię do managera coacha
- przeanalizowanie i podsumowanie swojego stylu zarządzania
- manager coach: odpowiedzieć na nowe wyzwania przedsiębiorstw
- wykryć czynniki hamujące rozwój nowych metod zarządzania
Określenie poziomu samodzielności członków ekipy
- 4 poziomy samodzielności
- określenie ścieżki rozwoju pracowników
- ocena zmiany
Dostosowanie swojego stylu zarządzania do stopnia samodzielności pracowników
- 4 sposoby postępowania w zależności od poziomu autonomii
- dopasowanie stylu komunikacji do stopnia samodzielności pracownika
- coaching – sposoby prowadzenia rozmów
Towarzyszenie każdemu pracownikowi na ścieżce indywidualnego rozwoju
- zbudowanie stale rozwijającego się zespołu
- pomoc pracownikom w podwyższeniu poziomu samodzielności
- popieranie i propagowanie samodzielności swojego zespołu
- przyswojenie zachowania coacha efektywnego
Stworzenie planu indywidualnego rozwoju zawodowego
- dokonanie analizy zauważonych trudności
- pomoc pracownikom w opracowaniu planu rozwoju zawodowego
- śledzenie i kontrolowanie zmian
- określenie wpływu rozwoju indywidualnego na działanie całego zespołu
JAK PRZEBIEGA SZKOLENIE:
Szkolenie zawiera ćwiczenia praktyczne, studia przypadków i kwestionariusze diagnozujące, pozwalające każdemu określić potrzeby swoich pracowników.