Można stworzyć jedynie to, co jesteśmy w stanie sobie wyobrazić. Istnieją jednak narzędzia, które pozwalają rozwijać potencjał twórczy i tworzyć nowe pomysły samemu lub w zespole. Pozwalając na rozwój kreatywności każdego pracownika, firma wspiera w ten sposób tempo powstawania nowych produktów i usług, poprawia metody funkcjonowania i tworzy bogatsze relacje interpersonalne.
SKIEROWANE DO:
- menedżerów
- kadry zarządzającej
- wszystkich, którzy pragną rozwijać swoje zdolności twórczego myślenia.
CEL:
- zlikwidowanie czynników hamujących kreatywność
- rozwinięcie zdolności twórczych
- przyswojenie sobie prostego i określonego sposobu postępowania
- ćwiczenie w prowadzeniu grupy twórczej
- nabycie umiejętności oceny pomysłów
PROGRAM:
Rozwinąć swoje zdolności twórcze
- usuwanie barier i pozwalanie na pracowanie własnej wyobraźni
- określenie osobistych strategii rozwoju kreatywności
- poznanie trzech stanów: „marzyciel”, „realista”, „krytyk”
- rozwijanie przejrzystości, elastyczności, oryginalności myśli
- rozszerzanie własnych możliwości postrzegania i zobaczyć rzeczy inaczej
Przyswojenie procesu twórczego „Looping”
- postawienie problemu do rozwiązania: analizowanie
- produkowanie pomysłów: posługiwanie się wyobraźnią
- konfrontowanie pomysłu z problemem: tworzenie nowych rozwiązań
- ocenianie rozwiązania: dokonywanie wyborów
- wprowadzanie w życie rozwiązania: proces innowacyjny
Ćwiczenie aktywne 5 technik kreatywności
- trenowanie kreatywności
- w trakcie „burzy mózgów”
- metodą TONI
- stosowanie techniki „trzy życzenia”
- metoda przeciwieństw i skojarzeń
- rozgrzewanie się, aby skutecznie produkować pomysły
Stworzenie grupy kreatywnej
- prowadzenie zebrań kreatywności
- zarządzanie postawami koniecznymi dla wyzwolenia kreatywności w grupie
JAK PRZEBIEGA SZKOLENIE:
Aktywny trening różnych technik pozwala ćwiczyć w sytuacjach prawie rzeczywistych. Regularne ćwiczenia pomagają pokonywać osobiste bariery. Każdy uczestnik poddaje analizie swoją osobistą strategię kreatywności. Nauczane techniki są proste i jasno sprecyzowane. Mogą być wykorzystywane dla wspomagania kreatywności zarówno jednostki, jak i grupy.