Zarządzanie zespołem sprzedaży

← Pokaż wszystkie szkolenia

SKIEROWANE DO:

  • menedżerów sprzedaży dopiero obejmujących funkcję, którzy potrzebują szybko rozwinąć umiejętności zarządzania
  • menedżerów sprzedaży z doświadczeniem, którzy chcą wzmocnić swoje umiejętności zarządzania ludźmi i dowiedzieć się o nowych trendach w tej dziedzinie

CEL:

To szkolenie pozwoli uczestnikom na:

  • zastosowanie technik zarządzania zespołem handlowym do podniesienia efektywności indywidualnej i zespołowej
  • bardziej efektywne planowanie, monitorowanie, weryfikowanie i kontrolowanie działalności handlowej
  • używanie różnorodnych technik motywowania podległych pracowników
  • przygotowanie i prowadzenie efektywnych zebrań handlowych

PROGRAM:

Rola kierownika zespołu

  • zdefiniowanie zakresu własnej odpowiedzialności
  • jak ominąć główne pułapki na tym stanowisku?

Kluczowe zagadnienia dotyczące dynamiki grupy

  • jak kontrolować ekipę handlowców i rozpoznawać jej mocne i słabe strony?
  • jak popierać współzawodnictwo unikając niebezpieczeństwa związanego z rywalizacją wewnętrzną?
  • techniki motywacji:
    • gotowość do „akcji specjalnych”
    • wywołanie chęć zwycięstwa,
    • co zrobić z wypalonymi handlowcami?

Motywowanie handlowca

  • co sprawia, że handlowiec jest zmotywowany?
  • skuteczne i nieskuteczne style kierowania
  • metody wytwarzające pozytywne napięcie u pracowników
  • indywidualny rozwój pracowników – 5 etapów, które należy przestrzegać

Dominująca rola menedżera w trudnych sytuacjach

  • zarządzanie różnymi osobowościami członków ekipy
  • techniki w rozmowie „na dywaniku”: jak oznajmić pracownikowi brak rezultatów jego pracy, nie przyznać podwyżki
  • umiejętna interwencja w konflikty między współpracownikami

Wdrożenie planu działania handlowego

  • określenie priorytetów, pilotowanie działań handlowych
  • jak nakłonić handlowców do stosowania wytycznych, regularnych raportów, rozliczania się z wyników

Rekrutacja, integracja, podwyższanie kompetencji

  • główne zalecenia jak prowadzić rozmowę rekrutacyjną
  • najważniejsze etapy w integracji nowego handlowca, podstawowe przyczyny porażki

Prowadzenie efektywnych zebrań handlowych

  • rodzaje spotkań
  • reguły efektywnych spotkań

JAK PRZEBIEGA SZKOLENIE:

Studia przypadków i przykłady z życia wzięte pomogą uczestnikom, jeszcze w trakcie szkolenia przystosować teorię do praktyki. Stosowana metoda odgrywania ról pozwala uczestnikom łatwiej zrozumieć obserwujących nas ludzi i skutecznie przyswoić wiedzę.
Indywidualizacja tematyczna realizowana jest poprzez tworzenie własnego planu działania na przyszłość.

Dodaj komentarz