SKIEROWANE DO:
- menedżerów sprzedaży dopiero obejmujących funkcję, którzy potrzebują szybko rozwinąć umiejętności zarządzania
- menedżerów sprzedaży z doświadczeniem, którzy chcą wzmocnić swoje umiejętności zarządzania ludźmi i dowiedzieć się o nowych trendach w tej dziedzinie
CEL:
To szkolenie pozwoli uczestnikom na:
- zastosowanie technik zarządzania zespołem handlowym do podniesienia efektywności indywidualnej i zespołowej
- bardziej efektywne planowanie, monitorowanie, weryfikowanie i kontrolowanie działalności handlowej
- używanie różnorodnych technik motywowania podległych pracowników
- przygotowanie i prowadzenie efektywnych zebrań handlowych
PROGRAM:
Rola kierownika zespołu
- zdefiniowanie zakresu własnej odpowiedzialności
- jak ominąć główne pułapki na tym stanowisku?
Kluczowe zagadnienia dotyczące dynamiki grupy
- jak kontrolować ekipę handlowców i rozpoznawać jej mocne i słabe strony?
- jak popierać współzawodnictwo unikając niebezpieczeństwa związanego z rywalizacją wewnętrzną?
- techniki motywacji:
- gotowość do „akcji specjalnych”
- wywołanie chęć zwycięstwa,
- co zrobić z wypalonymi handlowcami?
Motywowanie handlowca
- co sprawia, że handlowiec jest zmotywowany?
- skuteczne i nieskuteczne style kierowania
- metody wytwarzające pozytywne napięcie u pracowników
- indywidualny rozwój pracowników – 5 etapów, które należy przestrzegać
Dominująca rola menedżera w trudnych sytuacjach
- zarządzanie różnymi osobowościami członków ekipy
- techniki w rozmowie „na dywaniku”: jak oznajmić pracownikowi brak rezultatów jego pracy, nie przyznać podwyżki
- umiejętna interwencja w konflikty między współpracownikami
Wdrożenie planu działania handlowego
- określenie priorytetów, pilotowanie działań handlowych
- jak nakłonić handlowców do stosowania wytycznych, regularnych raportów, rozliczania się z wyników
Rekrutacja, integracja, podwyższanie kompetencji
- główne zalecenia jak prowadzić rozmowę rekrutacyjną
- najważniejsze etapy w integracji nowego handlowca, podstawowe przyczyny porażki
Prowadzenie efektywnych zebrań handlowych
- rodzaje spotkań
- reguły efektywnych spotkań
JAK PRZEBIEGA SZKOLENIE:
Studia przypadków i przykłady z życia wzięte pomogą uczestnikom, jeszcze w trakcie szkolenia przystosować teorię do praktyki. Stosowana metoda odgrywania ról pozwala uczestnikom łatwiej zrozumieć obserwujących nas ludzi i skutecznie przyswoić wiedzę.
Indywidualizacja tematyczna realizowana jest poprzez tworzenie własnego planu działania na przyszłość.