Skutecznie działający zespół nie jest dziełem przypadku.
Jego lider powinien umieć udzielić odpowiedzi na pytania:
- Jak stworzyć skuteczny zespół?
- Jak rozwinąć potencjał zespołowy?
- Jak zachęcić do osiągania wyników?
- Jakie zachowania praktykować, żeby osiągnąć trwałe wyniki?
SKIEROWANE DO:
Managerów, kierowników projektów, osób kierujących zespołami, które pragną zwiększyć dynamikę działań swoich ekip.
CELE:
- wyeksponowanie tego, co najlepsze w każdym członku zespołu, aby poprawić wyniki całości
- dostosowanie własnego stylu prowadzenia zespołu do sposobu funkcjonowania samego zespołu
- wypracowanie zasad spójności zespołu w celu osiągnięcia wysokich rezultatów pracy
PROGRAM:
Wyróżnienie różnych faz rozwoju zespołu, aby dostosować do nich swój styl kierowania
- 5 faz rozwoju zespołu
- działania z korzyścią dla dynamiki i samodzielnego funkcjonowania zespołu
Zrozumienie zasad funkcjonowania i potrzeb zespołu
- określenie warunków koniecznych do skutecznego działania
- zaspokojenie potrzeby posiadania celu do osiągnięcia przez zespół i poszczególne jednostki
- spowodowanie zmian w myśleniu członków zespołu: od logiki myślenia indywidualnego do myślenia zbiorowego
Wywołanie synergii w zespole
- wywołanie synergii wokół wspólnych wartości
- znaczenie wzajemnego uzupełniania się i współpracy dla skuteczności zespołu
- wypracowanie planu działania optymalizującego słabnące funkcje w zespole
- typy osobowości w zespole i role zespołowe
Doskonalenie kompetencji prowadzenia zespołu
- dostosowanie własnego stylu kierowania do zespołu
- zachowania ułatwiające zbudowanie i utrzymanie spójności ekipy
- łańcuch zachowań motywujących:
- prowadzenie zebrań
- udzielanie pochwał
- delegowanie
- regulowanie i zarządzanie napięciami powstałymi w zespole
- zarządzanie trudnymi sytuacjami
KORZYŚCI ZE SZKOLENIA:
- Odgrywanie scenek i siatki diagnozujące pozwalają uczestnikom na doświadczanie zjawisk powiązanych ze spójnością zespołu i ułatwiają przeniesienie tych sytuacji do życia zawodowego.
- Treści podawane na szkoleniu można natychmiast po powrocie do pracy zastosować w życiu zawodowym: szkolenie zbudowane jest wokół konkretnych doświadczeń jego uczestników. Dzień drugi poświęcony jest w całości na zastosowanie metod w praktyce.
- Jeden krok do wprowadzenia poznanych zasad w życie: trener zawiera z każdym uczestnikiem kontrakt pedagogiczny, który zobowiązuje go do zastosowania praktycznego nabytych umiejętności.