Nowoczesna firma potrzebuje menedżerów pracujących w nowym stylu, aby odpowiadać na wyzwania w konfrontacji z zachodzącymi zmianami w świecie biznesu. Oczekuje się od nich właściwego wytyczania kierunku oraz przekazywania innym możliwości i chęci działania. Mają być oni bardziej liderami swoich zespołów niż osobami zarządzającymi. Być przewidującym strategiem, dobrym sprzedawcą swoich przekonań i trenerem swojego zespołu – taka jest główna rola lidera, który chce ciągle iść naprzód. Szkolenie pozwala uczestnikom na określenie drogi, którą mają wybrać, aby zbudować zmotywowany i produktywny zespół.
SKIEROWANE DO:
Menedżerów i kierowników wyższych szczebli, posiadających już pewne doświadczenie, których sukces zależy od umiejętnego zarządzania zespołem i którzy chcą zrealizować projekty z lepszym efektem
CEL:
Po ukończeniu szkolenia uczestnicy będą:
- potrafili określić swój styl przywództwa
- posiadali właściwe podejście do zarządzania w różnych sytuacjach
- potrafili określić role w zespole i rozdzielić zadania
- mogli zanalizować dynamikę swojego zespołu
- rozwijali, motywowali i kontrolowali skutecznie swoje zespoły
PROGRAM:
Style kierowania
- dlaczego ludzie podążają za liderami?
- czynniki wpływające na wybór stylu kierowania
- auto-analiza
- kierowanie zespołem w praktyce
Tworzenie zespołu
- typy osobowości w zespole
- etapy budowania grupy
- przekazanie głównych celów zespołowi
Motywacja
- zaspokojenie indywidualnych potrzeb
- motywowanie zespołu
Organizowanie pracy swojej i innych osób
- złodzieje czasu: częste pułapki, w które wpadają menedżerowie
- działanie aktywne i pasywne
- planowanie czasu i określanie priorytetów
- bariery przy rozdzielaniu zadań
- rozdzielenie zadań: co, komu, jak i kiedy
- analiza własnej pracy
Odprawa zespołu
- jaki sposób odprawy i zebrania zespołu budują współpracę?
- proces i założenia
- pozwolanie grupie na podejmowanie decyzji i rozwiązywanie problemów
Poprawa relacji w grupie
- przełamanie barier w komunikacji
- zapobieganie nieporozumieniom i konfliktom
- doskonalenie procesu komunikacji
- rozwiązywanie trudnych problemów w zespole
- plan działania prowadzący do zwiększenia efektywności
JAK PRZEBIEGA SZKOLENIE:
Metodologia szkolenia obejmuje interaktywny wykład i dyskusję, studium przypadku, ćwiczenia grupowe i wymianę doświadczeń uczestników. Na podstawie analizy sytuacji z życia zawodowego uczestnicy wypracują własny styl kierowania, możliwy do wykorzystania w codziennej pracy z zespołem współpracowników.