Możliwość przekazania istotnych wiadomości poprzez właściwą prezentację jest korzystna zarówno dla prezentującego, jak i dla słuchaczy. Po pierwszych minutach prezentacji, gdy prowadzący nabiera nieco pewności i zaufania do siebie, nadal istnieje potrzeba utrzymania właściwego rytmu i tempa. Szkolenie to umożliwi poznanie zaawansowanych technik prezentacji przy wykorzystaniu elementów psychologii.
SKIEROWANE DO:
Wszystkich, którzy prowadzą prezentacje i pragną podnieść swoje kwalifikacje menedżerów dbających o skuteczność przekazu.
CEL:
Po ukończeniu szkolenia każdy uczestnik będzie w stanie:
- określenie zamiaru prezentacji i ocena jej efektów
- poddanie analizie własnego stylu prezentacji (zastosowanie techniki wideo)
- radzenie sobie z trudnym audytorium, rozwiązywnie problemów w sytuacjach stresowych
PROGRAM:
Przygotowanie się do prezentacji
- 4 pytania, na które musimy sobie odpowiedzieć zanim przystąpimy do prezentacji
- zaplanowanie i rozłożenie w czasie prezentacji
- zdefiniowanie, co jest celem naszej prezentacji
Treść prezentacji
- zbudowanie prezentacji – części składowe
- czas trwania poszczególnych etapów
- zakończenie prezentacji
Panowanie nad audytorium
- rodzaje i wielkość audytorium
- jak ukierunkowywać audytorium?
- bezpośrednio i pośrednio nastawione audytorium
- tytuły naszych prezentacji
Komunikacja w trakcie prezentacji
- przekaz informacji
- komunikacja werbalna i niewerbalna prezentującego
- niezbędne elementy sukcesu prezentacji
Wywieranie wpływu na decyzje słuchaczy
- pozytywna perswazja
- wykorzystanie pomocy wizualnych w prezentacjach
- rodzaj i styl używanego języka
- elementy, które mają wpływ na obraz prezentera ze strony audytorium
JAK PRZEBIEGA SZKOLENIE:
Po poznaniu ćwiczeń prezentacyjnych uczestnicy będą mieli możliwość praktycznego zastosowania przedstawionych technik. Przeprowadzane są prezentacje, które rejestrowane są na wideo, a następnie szczegółowo analizowane. Zajęcia prowadzone są w formie warsztatów, interaktywnego wykładu, testów i autoanalizy.