Komunikacja wewnętrzna w firmie

← Pokaż wszystkie szkolenia

Tworzenie i wspieranie relacji współpracy, zaufania w ramach jednej firmy wymaga realnej polityki komunikacji wewnętrznej, a ta konkretyzuje się w opracowanym, stosowanym i kontrolowanym planie komunikacji.

SKIEROWANE DO:

  • menedżerów
  • osób na kierowniczych stanowiskach
  • osób odpowiedzialnych za komunikację wewnętrzną
  • pracowników działów zasobów ludzkich
  • kierowników projektów

CEL:

Po zakończeniu szkolenia uczestnicy będą potrafili:

  • opanować narzędzia analizy i zrozumienia procesów zachodzących w firmie
  • zdefiniować potrzeby komunikacji wewnętrznej i przełożyć je na wymierne cele
  • tworzyć plany działania komunikacji wewnętrznej z uwzględnieniem możliwości i ograniczeń w przedsiębiorstwie
  • łączyć i angażować osoby wymieniające informacje na wszystkich poziomach

PROGRAM:

Definiowanie zadań komunikacji wewnętrznej

  • identyfikowanie przedmiotowe i podmiotowe składników komunikacji wewnętrznej
  • określenie roli i kompetencji osoby odpowiedzialnej za komunikację wewnętrzną
  • nadanie osobie na tym stanowisku rangi doradcy
  • diagnozowanie potrzeb i określenie kierunków komunikacji

Tworzenie i wdrożenie planu komunikacji wewnętrznej

  • analiza kultury firmy
  • audyt systemu komunikacji wewnętrznej
  • ankieta satysfakcji
  • wyznaczanie celów komunikacji i środków koniecznych do mierzenia ich realizacji
  • tworzenie planu komunikacji wewnętrznej
  • określenie przedmiotu, podmiotów oraz kanałów komunikacji wewnętrznej
  • wybieranie priorytetów, planowanie działania i kontrolowanie realizacji
  • wycena kosztów

Ocena oraz modyfikacja dotychczasowych działań i istniejących narzędzi

  • określanie różnych poziomów oceny komunikacji
  • ocena jako składnik działań komunikacji wewnętrznej
  • udoskonalanie wytycznych i narzędzi komunikacji wewnętrznej
  • wprowadzanie nowych technologii

Skuteczne „sprzedawanie” planu komunikacji w firmie

  • doskonalenie własnych umiejętności komunikacji
  • zalegalizowanie swojej roli jako konsultanta w celu zaangażowania uczestników procesu komunikacji
  • stworzenie sieci uczestników komunikacji
  • opanowanie technik komunikacji w celu wykorzystania planu komunikacji we­wnętrznej jako narzędzia postępu

JAK PRZEBIEGA SZKOLENIE:

Elementy teoretyczne szkolenia występują na przemian z elementami praktycznymi. Podczas pracy nad studiami przypadków uczestnicy konfrontują swoje doświadczenia zawodowe. Podczas tworzenia własnego planu komunikacji wewnętrznej każdy uczestnik skorzysta z indywidualnych porad trenera.

Dodaj komentarz