Tworzenie i wspieranie relacji współpracy, zaufania w ramach jednej firmy wymaga realnej polityki komunikacji wewnętrznej, a ta konkretyzuje się w opracowanym, stosowanym i kontrolowanym planie komunikacji.
SKIEROWANE DO:
- menedżerów
- osób na kierowniczych stanowiskach
- osób odpowiedzialnych za komunikację wewnętrzną
- pracowników działów zasobów ludzkich
- kierowników projektów
CEL:
Po zakończeniu szkolenia uczestnicy będą potrafili:
- opanować narzędzia analizy i zrozumienia procesów zachodzących w firmie
- zdefiniować potrzeby komunikacji wewnętrznej i przełożyć je na wymierne cele
- tworzyć plany działania komunikacji wewnętrznej z uwzględnieniem możliwości i ograniczeń w przedsiębiorstwie
- łączyć i angażować osoby wymieniające informacje na wszystkich poziomach
PROGRAM:
Definiowanie zadań komunikacji wewnętrznej
- identyfikowanie przedmiotowe i podmiotowe składników komunikacji wewnętrznej
- określenie roli i kompetencji osoby odpowiedzialnej za komunikację wewnętrzną
- nadanie osobie na tym stanowisku rangi doradcy
- diagnozowanie potrzeb i określenie kierunków komunikacji
Tworzenie i wdrożenie planu komunikacji wewnętrznej
- analiza kultury firmy
- audyt systemu komunikacji wewnętrznej
- ankieta satysfakcji
- wyznaczanie celów komunikacji i środków koniecznych do mierzenia ich realizacji
- tworzenie planu komunikacji wewnętrznej
- określenie przedmiotu, podmiotów oraz kanałów komunikacji wewnętrznej
- wybieranie priorytetów, planowanie działania i kontrolowanie realizacji
- wycena kosztów
Ocena oraz modyfikacja dotychczasowych działań i istniejących narzędzi
- określanie różnych poziomów oceny komunikacji
- ocena jako składnik działań komunikacji wewnętrznej
- udoskonalanie wytycznych i narzędzi komunikacji wewnętrznej
- wprowadzanie nowych technologii
Skuteczne „sprzedawanie” planu komunikacji w firmie
- doskonalenie własnych umiejętności komunikacji
- zalegalizowanie swojej roli jako konsultanta w celu zaangażowania uczestników procesu komunikacji
- stworzenie sieci uczestników komunikacji
- opanowanie technik komunikacji w celu wykorzystania planu komunikacji wewnętrznej jako narzędzia postępu
JAK PRZEBIEGA SZKOLENIE:
Elementy teoretyczne szkolenia występują na przemian z elementami praktycznymi. Podczas pracy nad studiami przypadków uczestnicy konfrontują swoje doświadczenia zawodowe. Podczas tworzenia własnego planu komunikacji wewnętrznej każdy uczestnik skorzysta z indywidualnych porad trenera.