Office manager w małej i średniej firmie z pewnością zasługuje na miano prawdziwej „prawej ręki” swojego szefa. Musi być przede wszystkim wszechstronny. Ale jak sprostać dużej liczbie najrozmaitszych zadań? Co zrobić, żeby orientować się w tak różnych dziedzinach jak: komunikacja, księgowość, finanse, prawo, podatki, zasoby ludzkie? Oto pytania, na które uczestnicy tego szkolenia znajdą odpowiedź.
SKIEROWANE DO:
- office managerów,
- asystentek i sekretarek w małych i średnich firmach,
- wszystkich asystentek i sekretarek, których stanowisko wymaga kompetencji w zakresie administracji i zarządzania firmą,
CEL:
Po zakończeniu tego szkolenia uczestnicy będą w stanie:
- radzić sobie na stanowisku wymagającym wszechstronności i wielofunkcyjności,
- rozróżnić i swobodnie posługiwać się pojęciami specyficznymi dla zarządzania małymi i średnimi firmami
PROGRAM:
KSIĘGOWOŚĆ, FINANSE
Podstawy księgowości
- podstawowe pojęcia z zakresu księgowości ogólnej
- bilans i rachunek wyników
- jak czytać konta klientów i konta dostawców
Księgowość praktyczna
- ustawa o rachunkowości – najważniejsze kwestie
- cechy prawidłowej faktury
- ryczałty samochodowe
- rozliczanie delegacji
- kasa – raporty kasowe
- podstawowe zasady naliczania płac, analiza biuletynów płacowych
Księgowość a zarządzanie
- zrozumieć cele finansowe firmy
Prowadzenie budżetu
- praktyczne zasady sporządzania budżetu
- elementy kontroli budżetowej
ZARZĄDZANIE, PRAWO PRACY, KOMUNIKACJA
Zarządzanie majątkiem firmy
- flota samochodowa
- leasing
- urządzenia biurowe
- telefonia
Analiza kontraktów handlowych
- paragrafy, na które należy zwrócić szczególną uwagę
- jak interpretować umowy z dostawcami?
Prawo pracy
- umowy
- czas pracy
- urlopy pracownicze
Komunikacja w firmie
- komunikacja werbalna i niewerbalna
- sztuka delegowania
- motywowanie
- asertywne rozwiązywanie problemów
Zarządzanie sobą w czasie
- organizacja osobista, efektywność i wydajność pracy
- organizacja dokumentacji firmowej
- metody archiwizacji dokumentów firmowych
JAK PRZEBIEGA SZKOLENIE:
Szkolenie opiera się na analizie przypadków przedstawionych przez uczestników, które następnie zostaną uzupełnione wiedzą teoretyczną. Uczestnicy otrzymają praktyczne narzędzia pracy, do wykorzystania w swoich firmach bezpośrednio po szkoleniu.