Zarządzanie zespołem

← Pokaż wszystkie szkolenia

Skutecznie działający zespół nie jest dziełem przypadku.
Jego lider powinien umieć udzielić odpowiedzi na pytania:

  • Jak stworzyć skuteczny zespół?
  • Jak rozwinąć potencjał zespołowy?
  • Jak zachęcić do osiągania wyników?
  • Jakie zachowania praktykować, żeby osiągnąć trwałe wyniki?

SKIEROWANE DO:

Managerów, kierowników projektów, osób kierujących zespołami, które pragną zwiększyć dynamikę działań swoich ekip.

CELE:

  • wyeksponowanie tego, co najlepsze w każdym członku zespołu, aby poprawić wyniki całości
  • dostosowanie własnego stylu prowadzenia zespołu do sposobu funkcjonowania samego zespołu
  • wypracowanie zasad spójności zespołu w celu osiągnięcia wysokich rezultatów pracy

PROGRAM:

Wyróżnienie różnych faz rozwoju zespołu, aby dostosować do nich swój styl kierowania

  • 5 faz rozwoju zespołu
  • działania z korzyścią dla dynamiki i samodzielnego funkcjonowania zespołu

Zrozumienie zasad funkcjonowania i potrzeb zespołu

  • określenie warunków koniecznych do skutecznego działania
  • zaspokojenie potrzeby posiadania celu do osiągnięcia przez zespół i poszczególne jednostki
  • spowodowanie zmian w myśleniu członków zespołu: od logiki myślenia indywidualnego do myślenia zbiorowego

Wywołanie synergii w zespole

  • wywołanie synergii wokół wspólnych wartości
  • znaczenie wzajemnego uzupełniania się i współpracy dla skuteczności zespołu
  • wypracowanie planu działania optymalizującego słabnące funkcje w zespole
  • typy osobowości w zespole i role zespołowe

Doskonalenie kompetencji prowadzenia zespołu

  • dostosowanie własnego stylu kierowania do zespołu
  • zachowania ułatwiające zbudowanie i utrzymanie spójności ekipy
  • łańcuch zachowań motywujących:
    • prowadzenie zebrań
    • udzielanie pochwał
    • delegowanie
  • regulowanie i zarządzanie napięciami powstałymi w zespole
  • zarządzanie trudnymi sytuacjami

KORZYŚCI ZE SZKOLENIA:

  1. Odgrywanie scenek i siatki diagnozujące pozwalają uczestnikom na doświadczanie zjawisk powiązanych ze spójnością zespołu i ułatwiają przeniesienie tych sytuacji do życia zawodowego.
  2. Treści podawane na szkoleniu można natychmiast po powrocie do pracy zastosować w życiu zawodowym: szkolenie zbudowane jest wokół konkretnych doświadczeń jego uczestników. Dzień drugi poświęcony jest w całości na zastosowanie metod w praktyce.
  3. Jeden krok do wprowadzenia poznanych zasad w życie: trener zawiera z każdym uczestnikiem kontrakt pedagogiczny, który zobowiązuje go do zastosowania praktycznego nabytych umiejętności.

Dodaj komentarz