Asystentki dyrekcji to osoby, które szefowie obdarzają dużym zaufaniem. Zdarza się, że obsługują nie jednego, ale kilku dyrektorów, mają pieczę nad całym sekretariatem i są pośrednikiem pomiędzy dyrektorem, a pracownikami. Jako odpowiedzialne za tworzenie pozytywnego wizerunku firmy muszą działać profesjonalnie. Szkolenie to pozwoli im zrozumieć znaczenie ich roli w firmie oraz podnieść własne kompetencje potrzebne w pracy na tym stanowisku.
SKIEROWANE DO:
- asystentek i sekretarek dyrekcji, zajmujących się prowadzeniem sekretariatu
- prezesa, dyrektora funkcyjnego lub dyrektora generalnego
- asystentek i sekretarek pracujących dla dwóch lub trzech dyrektorów
CEL:
Po zakończeniu tego szkolenia uczestnicy będą w stanie:
- rozpoznać ich rolę w strukturze firmy
- skutecznie komunikować się z klientami zewnętrznymi i wewnętrznymi
- analizować i przetwarzać informacje przekazywane drogą pisemną i ustną
- organizować czas własny
- znaleźć drogi rozwoju na stanowisku asystentki dyrekcji
PROGRAM:
Rola asystentki dyrekcji
- specyfika funkcji „asystentka dyrekcji”
- wpływ różnych typów organizacji:, kto ma „władzę” w firmie, jaka jest jej kultura i strategia
- nowoczesne technologie
- komplementarność wobec szefa
Zbieranie, przetwarzanie i przekazywanie informacji
- jak wyrobić w sobie zmysł analizy i syntezy?
- wykorzystanie Internetu
- robienie notatek i streszczeń podczas zebrań
- przygotowanie i analiza dossier
Organizacja własna
- organizacja czasu
- planowanie zadań
- organizacja i realizacja zebrań wewnętrznych lub imprez z zakresu public relations
Stosunki interpersonalne
- aktywne słuchanie: jak być skutecznym i szanowanym rozmówcą
- dysfunkcje komunikacji i sposoby ich likwidacji
Asystentka i jej szef: tandem skuteczny w działaniu
- własna inicjatywa – priorytet, czy banał
- spróbuj znaleźć swoją drogę rozwoju zawodowego
- jak być przekonującym w kontaktach z szefem?
Coaching w pracy asystentki dyrekcji
- propozycje organizacji działu
- jak zostać liderem innych asystentek i sekretarek i zorganizować pracę całego sekretariatu
- analiza problemów administracyjnych i proponowanie satysfakcjonujących rozwiązań
JAK PRZEBIEGA SZKOLENIE:
Wymiana spostrzeżeń i obserwacji jest podstawą dla zasadniczej kanwy tego szkolenia. Pedagogika skoncentrowana na uczestniku tworzy atmosferę sprzyjającą analizie realnych sytuacji z życia firm oraz sprzyja podnoszeniu dotychczasowych i zdobywaniu nowych kompetencji potrzebnych do pracy w tym zawodzie.